Specjalista zarządzania personelem – menadżer na wagę złota

Specjalista zarządzania personelem to wykwalifikowany menadżer. Aktualnie na rynku pracy bardzo często spotyka się pracodawców, którzy mają problem z zatrudnieniem odpowiednich pracowników. Tym bardziej każdy mądry przedsiębiorca powinien dbać o tych ludzi, których udało mu się pozyskać i razem z nimi budować swoją przewagę na rynku. W organizacjach ludzie przypisani są do odpowiednich wydziałów, działów,…

Czytaj więcej

Pracownik administracyjno-biurowy. Szansa na pracę czy ślepa uliczka?

Pracownik administracyjno-biurowy to zawód z przyszłością. Zdobycie kwalifikacji z zakresu pracy biurowej to szansa na pracę czy ślepa uliczka? Globalny rynek, mimo szumnych zapowiedzi ograniczania biurokracji, dąży do jak największej standaryzacji działań i tworzenia procedur postępowania. Prowadzi to do tworzenia niezliczonej ilości dokumentów, regulaminów, instrukcji. Kontakty z kontrahentami, klientami, instytucjami publicznymi to nieustanne tworzenie pism,…

Czytaj więcej

Delegacja – podróż służbowa na zlecenie pracodawcy

Delegacja Kto musi jechać, a kogo nie wolno wysyłać w delegację? Pracodawca zatrudniając pracowników ma prawo wysłać ich poza stałe miejsce pracy, do innej miejscowości w celu wykonania zadań zawodowych. W zależności od miejsca do którego zostają odesłanie pracownicy wyróżniamy: Delegację krajową Delegację zagraniczną Zgodnie z przepisami kodeksu pracy, zlecenie wyjazdu w delegację należy do…

Czytaj więcej

Organizacja spotkań służbowych – jak to robi profesjonalna sekretarka?

Organizacja spotkań służbowych – jak to robi profesjonalna sekretarka? W pracy sekretarki jednym z zadań asystenckich jest organizacja spotkań służbowych. Do takich spotkań należy między innymi organizacja zebrań zewnętrznych i wewnętrznych, odpraw, narad itp. Zebrania wewnętrzne dzielimy na: otwarte, które są dostępne dla wszystkich pracowników zamknięte, przeznaczone dla wybranej grupy pracowników np. kierowników, pracowników jednego…

Czytaj więcej

Urlop wypoczynkowy – jak wyliczyć wymiar urlopu dla pracownika

W jakim wymiarze pracownikowi należy się urlop wypoczynkowy? Urlop wypoczynkowy zgodnie z przepisami kodeksu pracy, przysługuje każdemu pracownikowi. Urlop jest uprawnieniem pracowniczym osobistym i niezbywalnym, dlatego pracownik nie może zrzec się prawa do urlopu. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy w życiu, w roku kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem…

Czytaj więcej

Etyka pracownika urzędu

Czym jest etyka pracownika administracji samorządowej? Etyka pracownika urzędu, to jedno z najczęściej poruszanych zagadnień, dotyczących sfery budżetowej. Pracownik administracji samorządowej, to nie tylko zawód, ale i funkcja, z którą wiążą się pewne prawa i obowiązki. Należy nadmienić, iż samo pojęcie etyka – w swej terminologii – ma główne odniesienie do moralności. Zazwyczaj  zagadnienie to sprowadza…

Czytaj więcej

Jaką rolę w procesie kadrowym odgrywa specjalista ds. zzl

Proces kadrowy w firmie, a zadania specjalisty ds. zarządzania zasobami ludzkimi Jeśli pragniemy poddać głębszej analizie temat, jakim jest proces kadrowy w firmie, warto wskazać, czym tak naprawdę jest współczesne zarządzanie zasobami ludzkimi. Działanie to musi być, przede wszystkim, skoncentrowane na wyzwaniach, jakie niosą za sobą zmiany na rynku pracy oraz w gospodarce. Należy wskazać,…

Czytaj więcej

Motywacja zespołu, a wprowadzanie zmian w firmie

JAK WPROWADZIĆ ZMIANY W FIRMIE Wielu właścicieli firm zastanawia się, jak wprowadzać w nich zmiany. Tak naprawdę, znaczna ich część nie wie, na czym miałyby one konkretnie polegać i czego dotyczyć. Współcześnie, dobra organizacja i sprawne działanie przedsiębiorstwa, to klucz do jego sukcesu i możliwości przetrwania na niełatwym rynku. Zmiany w firmie warto zacząć od…

Czytaj więcej

Jak znaleźć pracę w obcej miejscowości?

Przeprowadzka i …… nowa praca Różnie w życiu się układa. Czasem zmieniamy kilka razy w swoim życiu miejsce zamieszkania. Wtedy jest to dla nas nowe wyzwanie. Rzucasz dotychczasowe życie, przyjaciół, ulubione kawiarnie, pracę, rodzinny dom i przeprowadzasz się do obcego miasta by zacząć nowe życie. Teraz potrzebujesz tylko znaleźć dobrą i satysfakcjonującą Cię pracę. Jak…

Czytaj więcej

ABC przedsiębiorczości po wprowadzeniu konstytucji dla biznesu

Abc przedsiębiorczości po wprowadzeniu konstytucji dla biznesu Co zmieniło się po 30 kwietnia? 30 kwietnia weszła w życie tzw. Konstytucja dla Biznesu, czyli zbiór pięciu ustaw, które mają jeden cel. Jest nim ułatwienie  prowadzenia działalności gospodarczej w IV RP. Konstytucja dla biznesu wprowadziła szereg ułatwień przede wszystkich dla osób początkujących w biznesie. Dla nich bardzo…

Czytaj więcej