Jak wygląda organizacja przyjęć okolicznościowych dla dzieci.

Organizacja przyjęć okolicznościowych dla dzieci to zadanie tylko z pozoru proste. W zależności od okoliczności wydawanego przyjęcia gospodarz, organizator musi zadbać o odpowiednie menu, wystrój, opiekę oraz atrakcje. Jakie przyjęcia organizujemy dla dzieci? Dla dzieci możemy zorganizować wiele przyjęć i to na różne okazje. Wszystko zależy od możliwości i chęci rodziców. Część przyjęć organizowanych dla…

Czytaj więcej

Dziennikarz – czyli kto?

Dziennikarstwo dla początkujących Podstawy dziennikarstwa od kilkudziesięciu lat pozostają takie same… Są to: doskonały warsztat, umiejętność prawidłowego używania języka ojczystego i to zarówno w formie mówionej jak i pisanej, jasne wyrażanie myśli prawdziwe opisywanie rzeczywistości etyka. W dobie mediów internetowych dziennikarzem może zostać …. Praktycznie każdy! Wystarczy otworzyć własnego bloga lub zacząć współpracę z portalem…

Czytaj więcej

Redagowanie pism urzędowych – łatwe czy trudne zadanie?

Redagowanie pism urzędowych – czy można się tego nauczyć? Redagowanie pism urzędowych jest umiejętnością bardzo przydatną dla każdego człowieka. Każdy z nas w swoim życiu wielokrotnie spotkał się z potrzebą napisania pisma do urzędu czy napisaniem reklamacji. Wszyscy doskonale znamy sytuację, gdy siadając nad pustą kartką papieru, zastanawiamy się jak zacząć, co zawrzeć, w jaki…

Czytaj więcej

Specjalista zarządzania personelem – menadżer na wagę złota

Specjalista zarządzania personelem to wykwalifikowany menadżer. Aktualnie na rynku pracy bardzo często spotyka się pracodawców, którzy mają problem z zatrudnieniem odpowiednich pracowników. Tym bardziej każdy mądry przedsiębiorca powinien dbać o tych ludzi, których udało mu się pozyskać i razem z nimi budować swoją przewagę na rynku. W organizacjach ludzie przypisani są do odpowiednich wydziałów, działów,…

Czytaj więcej

Pracownik administracyjno-biurowy. Szansa na pracę czy ślepa uliczka?

Pracownik administracyjno-biurowy to zawód z przyszłością. Zdobycie kwalifikacji z zakresu pracy biurowej to szansa na pracę czy ślepa uliczka? Globalny rynek, mimo szumnych zapowiedzi ograniczania biurokracji, dąży do jak największej standaryzacji działań i tworzenia procedur postępowania. Prowadzi to do tworzenia niezliczonej ilości dokumentów, regulaminów, instrukcji. Kontakty z kontrahentami, klientami, instytucjami publicznymi to nieustanne tworzenie pism,…

Czytaj więcej

Delegacja – podróż służbowa na zlecenie pracodawcy

Delegacja Kto musi jechać, a kogo nie wolno wysyłać w delegację? Pracodawca zatrudniając pracowników ma prawo wysłać ich poza stałe miejsce pracy, do innej miejscowości w celu wykonania zadań zawodowych. W zależności od miejsca do którego zostają odesłanie pracownicy wyróżniamy: Delegację krajową Delegację zagraniczną Zgodnie z przepisami kodeksu pracy, zlecenie wyjazdu w delegację należy do…

Czytaj więcej

Organizacja spotkań służbowych – jak to robi profesjonalna sekretarka?

Organizacja spotkań służbowych – jak to robi profesjonalna sekretarka? W pracy sekretarki jednym z zadań asystenckich jest organizacja spotkań służbowych. Do takich spotkań należy między innymi organizacja zebrań zewnętrznych i wewnętrznych, odpraw, narad itp. Zebrania wewnętrzne dzielimy na: otwarte, które są dostępne dla wszystkich pracowników zamknięte, przeznaczone dla wybranej grupy pracowników np. kierowników, pracowników jednego…

Czytaj więcej

Etyka pracownika urzędu

Czym jest etyka pracownika administracji samorządowej? Etyka pracownika urzędu, to jedno z najczęściej poruszanych zagadnień, dotyczących sfery budżetowej. Pracownik administracji samorządowej, to nie tylko zawód, ale i funkcja, z którą wiążą się pewne prawa i obowiązki. Należy nadmienić, iż samo pojęcie etyka – w swej terminologii – ma główne odniesienie do moralności. Zazwyczaj  zagadnienie to sprowadza…

Czytaj więcej

Jaką rolę w procesie kadrowym odgrywa specjalista ds. zzl

Proces kadrowy w firmie, a zadania specjalisty ds. zarządzania zasobami ludzkimi Jeśli pragniemy poddać głębszej analizie temat, jakim jest proces kadrowy w firmie, warto wskazać, czym tak naprawdę jest współczesne zarządzanie zasobami ludzkimi. Działanie to musi być, przede wszystkim, skoncentrowane na wyzwaniach, jakie niosą za sobą zmiany na rynku pracy oraz w gospodarce. Należy wskazać,…

Czytaj więcej

Motywacja zespołu, a wprowadzanie zmian w firmie

JAK WPROWADZIĆ ZMIANY W FIRMIE Wielu właścicieli firm zastanawia się, jak wprowadzać w nich zmiany. Tak naprawdę, znaczna ich część nie wie, na czym miałyby one konkretnie polegać i czego dotyczyć. Współcześnie, dobra organizacja i sprawne działanie przedsiębiorstwa, to klucz do jego sukcesu i możliwości przetrwania na niełatwym rynku. Zmiany w firmie warto zacząć od…

Czytaj więcej